گردشگریبهترین شهرک های شمال ایران

بهترین شهرک های شمال ایران

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که زمان خرید ویلا یا خانه در شهر‌های شمالی مطرح می‌شود، موقعیت مکانی ملک و امنیت آن می‌باشد. به همین جهت است که ویلاهای موجود در شهرک‌های شمالی بیشترین تقاضای خرید را به خود اختصاص داده‌اند. زیرا هم موقعیت و چشم‌انداز بهتری دارند و هم امنیت‌شان بسیار بالا‌تر می‌باشد. همچنین عموما امکانات رفاهی و تفریحی زیادی نیز در این شهرک‌ها تعبیه شده است. از همین رو در ادامه این مقاله از پست ملک قصد داریم شما را به طور کامل با بهترین شهرک‌های شهر‌های شمالی آشنا کنیم. تا در صورت نیاز به خرید ملک در این مناطق با خیالی راحت اقدام نمایید. پیشنهاد می‌کنیم حتما ما را تا انتهای متن همراهی نمایید.

معرفی بهترین شهرک‌های شمال

شهرک‌های شمالی همانطور که اشاره کردیم یکی از محبوب‌ترین نقاط برای خرید ویلا و سرمایه‌گذاری می‌باشند. برخی از این شهرک‌ها امکانات فوق العاده ای دارند و به همین جهت بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند. بافت و ویلاسازی این شهرک‌ها گاهی شما را  چنان مجذوب می‌کند که گویا در قطعه‌ای از بهشت خدا قدم می‌زنید. از جمله معروف‌ترین این شهرک‌های مازندران عبارتند از:

شهرک دریا‌کنار

شهرک ساحلی دریاکنار

یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال محبوب‌ترین شهرک‌های شمالی، شهرک دریاکنار می‌باشد. این شهرک در شهر زیبا و ساحلی بابلسر واقع شده است و اولین اقدامات ویلاسازی این منطقه به اوایل دهه ۴۰ باز می‌گردد. به همین جهت از دیرباز نامی بر سر زبان‌ها انداخته است. از نظر امنیت نیز خیال‌تان با خرید ویلا در این شهرک می‌تواند کاملا آسوده باشد. زیرا تشکیلات امنیتی این شهرک بسیار قوی و تحت نظارت پلیس ساختمان می‌باشد.

مساحت شهرک دریاکنار چیزی حدود ۳۰۰ هکتار می‌باشد که توانسته ۲۴۳۰ ویلا را در دل خود جای دهد. عموم ویلاسازی‌هایی که در این شهرک انجام شده دارای متراژی بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ متر مربع می‌باشد. اما چنانچه بخواهید ویلایی با متراژ بالاتر و یا سبک معماری خودتان داشته باشید نیز می‌توانید با خرید زمین در این شهرک، ویلای مورد علاقه خودتان را پس از دریافت مجوز‌های لازم بسازید .البته نوع معماری ساختمان‌ها در این شهرک نیز دارای تنوع زیادی است و شما بسته به بودجه و سلیقه خود می‌توانید ویلاهای فلت، دوبلکس و .. .را خریداری نمایید. علاوه بر این اگر به دنبال ویلاهای استخردار و فول فرنیش در شهرک‌های شمالی هستید نیز، ویلاهای موجود در دریاکنار می‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشند. به همین جهت بازار خرید و فروش خوبی را به خود اختصاص داده‌اند.

شهرک دریاکنار ۱۹ خیابان دارد که اگر به دنبال شنا و گرفتن حمام آفتاب در شهرک هستید، می‌توانید به خیابان‌های فرعی ششم و هفدهم شهرک سر بزنید. در خیابان ششم برای بانوان و در خیابان هفدهم برای آقایان این امکانات فراهم شده است. علاوه بر این نوار ساحلی ۳ کیلومتری، رستوران‌های عالی در نوار ساحلی و داخلی شهرک، استخر، سوپرمارکت و… نیز برای ساکنین شهرک تعبیه شده است.

شهرک خانه دریا

شهرک خانه دریا

تعداد شهرک‌های مازندران بسیار زیاد هستند و هرکدام نیز زیبایی‌های خاص خودشان را دارند. شهرک خانه دریا نیز یکی دیگر از محبوب‌ترین شهرک‌های شهر‌های شمالی می‌باشد که در شهرستان محمود‌آباد واقع شده است. مساحت این شهرک زیبا حدود ۲۰۰ هکتار با ۱۷۰۰ واحد مسکونی می‌باشد. معماری ویلاهای ساخته شده در این شهرک خاص و متفاوت می‌باشد و خیلی از ویلاهای موجود در این شهرک محوطه‌سازی شده هستند. بنابراین مطمئنا می تواند یک گزینه عالی برای خرید و سرمایه‌گذاری باشند.

تاریخچه خانه دریا

کلنگ ساخت شهرک خانه دریا نیز در سال ۱۳۵۱ زده شد و یکی از شهرک‌های شمالی قدیمی ‌مازندران محسوب می‌شود. متراژ ویلاهای ساخته شده نیز از ۲۵۰ تا ۱۰۰۰ متر دیده می‌شود. همچنین قواره‌های زمین موجود در شهرک نیز از ۶۰۰ متر تا ۱۴۰۰ متر می‌باشد. علاوه بر این موضوع اگر به دنبال ویلا‌های آپارتمانی هستید این شهرک می‌تواند ویلاهای آپارتمانی لوکسی را نیز برای شما لیست نماید. امکانات ویلاهای آپارتمانی موجود در این شهرک نیز بسیار عالی می‌باشند و قیمت مناسب‌تری نیز برای خرید به خود اختصاص داده‌اند.

شهرک خانه دریا با ۲ خیابان اصلی برای رفت و آمد و  حدود ۱۰۰ خیابان فرعی جهت دسترسی به ویلاهای موجود طراحی شده است. بنابراین از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب شهرک، ویلاسازی شده است. کل محوطه شهرک پوشیده از درختان زیبا و سرسبز همراه با پوشش گیاهی و گل‌های رنگارنگ است که مطمئنا در فصل بهار دل هر خریداری را می‌برد. همچنین ساحل ۲ کیلومتری شنی این شهرک به شما فرصت یک پیاده روی لذت‌بخش را خواهد داد. از نظر امکانات نیز اگر بخواهیم شهرک خانه دریا را بررسی کنیم می‌توانیم به پارک‌های بازی عالی همراه با زمین‌های والیبال، تنیس و… موجود در شهرک، استخر مخصوص بانوان، انواع تفریحات آبی، رستوران‌های شیک و عالی، خدمات بانکی،‌ هایپرمارکت‌های فوق العاده و …. اشاره کرد.

 

شهرک امیردشت

یکی دیگر از محبوب‌ترین شهرک‌های مازندران، شهرک امیردشت می‌باشد که در سال ۱۳۵۱ ساخته شد. این شهرک در منطقه کلارآباد و در نزدیکی شهر محبوب متل قو یا سلمان‌موقشهر واقع شده است. این شهرک در بر اصلی اتوبان ساخته شده و از شهر چالوس تنها ۱۷ کیلومتر فاصله دارد و همچنین در نزدیکی برج‌های زیبای متل قو می‌باشند. بنابراین موقعیت مکانی و مسیر رفت و آمد و جاده‌ای فوق العاده‌ای دارد.

مشخصات شهرک امیردشت

معماری ساختمان‌های شهرک امیردشت باعث خاص شدن آن شده و باعث شده پاتوقی برای ثروتمندان شود. شما در این شهرک ساختمان‌هایی با معماری متفاوت و جذاب می‌بینید که یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیر‌گذار بر روی محبوبیت این شهرک بوده است. همچنین شما شاهد ویلاهایی با متراژ بالا و فول امکانات در این شهرک شاهد خواهید بود که شاید در سایر شهرک‌های مازندران ندیده باشید.

در شهرک امیردشت همچنین شاهد ۳۴ کوچه شمالی و ۳۴ کوچه جنوبی هستیم که در مجموع حدود  ۷۰ کوچه فرعی می‌شود. تمامی‌این مسیر‌های فرعی در دو خیابان اصلی که در داخل شهرک ساخته شده قرار گرفته‌اند. همچنین دو خیابان در انتها و میانه شهرک نیز وجود دارد که کوچه‌های فرعی را به هم وصل می‌کند.

از نظر امکانات نیز شهرک امیردشت همانند سایر شهرک‌های شمالی دارای زمین‌های بازی والیبال، تنیس، فوتبال و… می‌باشد و سوپر مارکت و رستوران‌های پراکنده‌ای نیز در محوطه شهرک و نوار ساحلی قرار گرفته‌اند. همچنین شما از طریق یک زیرگذر اختصاصی می‌توانید به راحتی به ساحل بروید و از تفریحات آبی شهرک لذت ببرید.

 

شهرک فردوس رویان

یکی از زیبا‌ترین شهرک‌های مازندران، شهرک فردوس رویان است که در نزدیکی شهر رویان و در بر اصلی جاده ساخته شده است. قدمت این شهرک مربوط به سال ۱۳۴۲ می‌باشد و مساحتی حدود ۶۰ هکتار دارد. البته ۱۰ هکتار از این شهرک در قسمت شمالی و ۵۰ هکتار آن در قسمت جنوبی شهرک واقع شده است. ضلع شمالی و جنوبی شهرک از طریق یک پل روگذر به هم متصل می‌شوند.

در شهرک فردوس رویان می‌توانید تنوع زیادی از معماری ساخت ویلا را شاهد باشید. شما دست‌تان برای خرید ویلاهای استخردار، فلت، دوبلکس و … باز است. کافی است فقط مشخص کنید چه ویلایی مورد نیازتان است. محوطه سازی بسیار زیبایی نیز در این شهرک شاهد هستیم که بر محبوبیت این شهرک افزوده است. هر دو بخش شمالی و جنوبی نیز نگهبانی ۲۴ ساعته دارد که باعث ایجاد امنیت بیشتر ساکنین این منطقه شده است.

حدود ۳۰۰ واحد ویلا در این شهرک ساخته شده و دارای تمام امکانات تفریحی و رفاهی مانند، رستوران‌ها، کافی شاپ، سوپرمارکت، بازی‌های آبی، زمین‌های بازی، پارک‌های بازی مخصوص کودکان، استخر و …. می‌باشد.

شهرک دریابیشه

شهرک دریابیشه را بهشت شهرک‌های شمال می‌نامند. این شهرک بین رویان و نوشهر واقع شده است  و یکی از بهترین شهرک‌هایی است که می‌توانید از طریق جاده هراز یا جاده چالوس به آن برسید. تاریخ ساخت اولین ویلاهای موجود در این شهرک به سال ۱۳۴۲ برمی‌گردد و اکنون مساحتی حدود ۶۵ هکتار با ۴۳۸ پلاک دارد. زمین‌های خالی و قابل ساخت زیادی نیز در شهرک دریابیشه وجود دارد که می‌توانید به راحتی با خرید یک قطعه از آن به ساخت ویلای خود بپردازید.

کلیه امکانات تفریحی آبی و ورزشی نیز در شهرک دریابیشه تعبیه شده است تا ساکنین این شهرک در تایم حضورشان در شهرک بهترین استفاده را ببرند. حتی شما در این شهرک شاهد زمین چمن مصنوعی نیز هستید. شیفت نگهبانی این شهرک نیز امنیت کاملی را برای ساکنین این منطقه فراهم کرده است تا بدون نگرانی در این شهرک سکونت نمایند.

خرید ویلا در شهرک‌های شمال

در این مقاله به بهترین شهرک‌های شمال کشور برای خرید ویلا اشاره کردیم. مطمئنا بررسی همه این مناطق و ویلاها و زمین های موجود در آن کار بسیار سخت و محالی به نظر می رسد. اما شما می توانید به راحتی با کمک ابزار جستجو حرفه‌ای سایت پست ملک تمامی گزینه های موجود را تنها با چند کلیک ساده بررسی کرده و حتی ملک‌تان  را برای خرید و اجاره در این سایت قرار دهید.

دیدگاه خود را بیان کنید

نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

مقالات مشابه