خرید و فروش املاکوضعیت بازار املاک در شهرک کلانشهر کیاشهر

وضعیت بازار املاک در شهرک کلانشهر کیاشهر

کلانشهر کیاشهر که به شهرک ساحلی یا دهکده ساحلی کیاشهر نیز معروف است یکی از چندین شهرک مسکونی کیاشهر است که بازار املاک و مستغلات آن رونق خوبی دارد. این شهرک زیبا، املاک و زمین هایی بسیار مناسب برای سرمایه گذاری و خرید دارد. در کل به دلیل محیط زیبا و آب و هوای مساعدی که بندر کیاشهر دارد کل این منطقه تبدیل به یک مقصد جذاب برای گردشگران و خریداران املاک شده است. شهرک های مختلفی در این شهر ساخته شده اند و بازار املاک در این شهرک ها وضعیت خوبی دارد. البته در گذشته، به دلیل مشکلات قانونی، ممنوعیت‌هایی برای خرید و فروش املاک در این منطقه و در کلانشهر کیاشهر وجود داشت. اما با رفع مشکلات قانونی، اکنون خرید و فروش املاک در کلانشهر کیاشهر نیز مانند دیگر شهرک های مسکونیِ این شهر به راحتی امکان‌پذیر است. رفع موانع قانونی منجر به افزایش اعتماد در بازار املاک کیاشهر شده و تعداد خریداران و سرمایه‌گذاران در این منطقه، روز به روز در حال افزایش است.

 خلاصه ای از تاریخچۀ بندر کیاشهر

قبل از پرداختن به شهرک کلانشهر کیاشهر بیایید در مورد تاریخچه خود بندر کیاشهر صحبت کنیم؛ کیاشهر یکی از شهرهای بندری زیبای شمال است و در استان گیلان قرار دارد. این شهر در شمال ایران و در نزدیکی رودخانه سفیدرود واقع شده است. در گذشته، کیاشهر با نام بندر حسنِ کیا شناخته می‌شد. دلیل این نامگذاری این بود که حسن کیا که یکی از افراد برجسته و تاثیرگذار منطقه در زمان خود بوده، دستور ساخت اولیه کیاشهر را داده است. در مقطعی از تاریخ، نام اولیه کیاشهر یعنی همان بندر حسن کیا به بندر فرحناز تغییر یافت و سپس بعدها دوباره این نام تغییر کرد و نهایتا به کیاشهر تبدیل شد. این شهر، امروزه یکی از توابع شهرستان آستانه اشرفیه است و به دلیل موقعیت جغرافیایی خود و نزدیکی به دریای خزر برای گردشگری از اهمیت زیادی برخوردار است.

کیاشهر به دلیل موقعیت استراتژیکی که دارد در مقاطعی از تاریخ به عنوان بندری مهم برای مبادلات تجاری با روسیه استفاده شده است. این شهر، در گذشته به دلیل واقع شدن در مسیرهای تجاری به روسیه، یکی از پایگاه‌های تجاری و بازرگانی ایران و روسیه محسوب می‌شده است. . این مبادلات تجاری در گذشته به عنوان یک منبع درآمد برای مردم کیاشهر و منطقه محسوب می‌شد. نکته دیگر اینکه در گذشته، منبع درآمد بخش بزرگی از مردم کیاشهر کشاورزی، دامپروری و شیلات بوده است. با توجه به آب و هوای معتدل و خاک حاصلخیز منطقه، کشاورزی و دامداری هنوز هم به عنوان فعالیت‌ اقتصادی مهمِ مردم این شهر باقی مانده است. در زمینه شیلات نیز این شهر به تولید خاویاری مرغوب معروف است که این خاویار به کشورهای مختلف صادر می شود.

 چرا سرمایه گذاران به املاک شهرک کلانشهر در بندر کیاشهر علاقه مند هستند

 آب و هوای مساعد؛ شهرک کلانشهر مانند کل شهر کیاشهر، آب و هوای معتدل و مساعدی دارد که این موضوع برای بسیاری از خریداران و سرمایه گذاران املاک جذاب است. به هرحال آب و هوای مساعد و نزدیکی به دریای خزر باعث می‌شود که ساکن شدن و زندگی در این شهرک، جذاب و ایده آل باشد.

 پتانسیل رشد و توسعه؛ شهرک ساحلی کلانشهر، یک شهرک جوان و در حال رشد و توسعه است. این رشد و توسعه منجر به افزایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در املاک شهرک مذکور شده است. به علاوه، توسعه بیشتر به معنی افزایش امکانات رفاهی و خدماتی خواهد بود. از جمله اینکه انتظار می‌رود روز به روز زیرساخت های حمل و نقل و اماکن تفریحی و فضاهای سبز این شهرک کلانشهر بهتر و بیشتر شوند.

ارزش رو به رشد املاک در دهکده ساحلی کیاشهر؛ در حال توسعه بودن شهرک کیاشهر از دید سرمایه‌گذاران یک جذابیت بزرگ است. زیرا این ویژگی سبب می‌شود بازار املاک کلانشهر همچنان پر رونق بماند. این مسئله سبب می‌شود سرمایه گذاران املاک در این شهرک بتوانند سودهای قابل توجهی را از خرید و فروش املاک کسب کنند. مطمئنا به دلیل موقعیت ویژه کلانشهر کیاشهر رشد ارزش املاک در آن همچنان ادامه خواهد داشت.

 

نقشه شهرک کیاشهر با امکان جستجوی ملک

مشکلات قانونی گذشته در مسیر املاک کلانشهر کیاشهر

در چند سال اخیر، شهرک کلانشهر کیاشهر و سایر بخش‌های بازار املاک این منطقه با مشکلاتی روبرو شدند. این مشکلات برای مدتی باعث قفل شدن کل بازار املاک کیاشهر شد. یکی از دلایل اصلی این موضوع، نیاز به بازنگری جامع در نقشه اراضی شهریِ شهرداری کیاشهر بود. در واقع، برخی از املاک و زمین‌ها در شهرک کلانشهر و سایر شهرک ها در محدوده مجاز برای ساخت و ساز قرار نمی‌گرفتند. این املاک به دلیل مشکلاتی مانند عدم تایید نقشه‌ها از جانب شهرداری و یا عدم تطابق با قوانین و مقررات شهرسازی، قابلیت فروش یا خرید نداشتند. افرادی که می‌خواستند در این مناطق، املاکی را خرید و فروش کنند با مشکلات و محدودیت‌های قانونی مواجه می شدند. یکی دیگر از عوامل موثر در قفل شدن بازار املاک شهرک کلانشهر کیاشهر، محدودیت‌های مالی و نقص زیرساخت‌ها و خدمات عمومی در این منطقه بود. شهرداری کیاشهر به دلیل محدودیت در اعتبارات و نداشتن بودجه کافی، توانایی لازم را برای ارائه خدمات به مناطق جدید و شهرک‌های در حال تاسیس نداشت.

 کمبود اعتبارات شهرداری کیاشهر نیز به نوبه خود موجب می‌شد که ساکنان و بازدیدکنندگان شهرک کلانشهر با مشکلات زیادی روبه رو شوند. از جمله کمبود خدمات عمومی، تاخیر در احداث زیرساخت‌های مهم مانند جاده‌ها، پارک‌ها و… این عوامل، بازار املاک را به طور کلی تحت تأثیر قرار دادند و برای مقطعی، باعث کاهش رونق و عدم جذب مشتریان و سرمایه‌گذاران شدند. منتها با تلاش مردم و مسئولین محلی، این مشکلات به تدریج رفع شدند. شهروندان و مسئولین با همکاری یکدیگر برای بهبود نقشه اراضی شهری، برطرف کردن ابهامات و اشکالات قانونی و افزایش اعتبارات شهرداری تلاش کردند. در نهایت، موانع رونق بازار املاک کلانشهر و دیگر شهرک‌ها برطرف شدند. همچنین، با توجه به بهبود زیرساخت‌ها و ارائه خدمات عمومی مورد نیاز، اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار املاک در دهکده ساحلی کیاشهر افزایش یافت.

تسهیل معاملات املاک در کلانشهر کیاشهر به کمک سایت پست ملک ایران

جا دارد در مورد تاثیر سایت‌ پست ملک ایران در تسهیل روند خرید و فروش املاک در کلانشهر کیاشهر هم صحبت کنیم. به واسطه این سایت، افراد علاقمند به خرید و فروش ملک در کلانشهر می‌توانند به راحتی از طریق نقشه‌های موجود در این سایت‌ها و با مراجعه به این لینک به مِلک‌های مورد نظر دسترسی پیدا کنند. این نقشه‌ها، امکان مشاهده دقیق موقعیت جغرافیایی املاک را فراهم می‌کنند. درنتیجه به خریداران و فروشندگان کمک می‌کنند تا بهترین انتخاب را براساس موقعیت جغرافیایی، امکانات نزدیک و سایر عوامل مورد نظر داشته باشند.

علاوه بر نقشه ها سایت پست ملک ایران به افراد امکان می‌دهد در رابطه با املاک شهرک ساحلی کلانشهر آگهی‌های خرید و فروش درج کنند. با ارائه اطلاعات دقیق در آگهی‌ها، فروشندگان می‌توانند خصوصیات ملک خود را مطرح کنند. خریداران نیز می‌توانند به راحتی به املاک مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند. این نوع آگهی‌ها به شکلی ساده و قابل فهم برای همه کاربران سایت مذکور در دسترس هستند. خریداران بر اساس این آگهی ها امکان مقایسه قیمت، مساحت، امکانات و سایر جزئیات مهم املاک و زمین های کلانشهر را خواهند داشت. به این ترتیب، افراد می‌توانند بهترین معاملات را با توجه به نیازها و ترجیحات خود انجام دهند.

 کلام آخر

در این نوشته به این موضوع پرداختیم که شهرک کلانشهر کیاشهر یک مکان عالی برای خرید ملک است و بازار املاکِ رو به رشدی دارد. در این راستا وب سایت پست ملک ایران، با ارائه اطلاعات و نقشه‌ها دقیق و امکان آگهی‌ دادن آسان، فرآیند خرید و فروش ملک در کلانشهر کیاشهر را آسانتر از همیشه کرده است. اگر شما نیز خواهان خرید و فروش ملک در شهرک کلانشهر هستید تنها کافیست از امکانات سایت مذکور بهره بگیرید. 

دیدگاه خود را بیان کنید

نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

مقالات مشابه